Onze partners / groeistrategen

Gerald & Wilbert

Sinds 2008 gezamenlijk actief. “Samen Z11made, samen delen, samen leren”, why?Golden Circle van Simon Sinek

  1. Dankbaar, we zijn bevoorrecht met een rugzak kennis en ervaring.
  2. Niets doen is een straf, dus aan de slag met die rugzak!
  3. We willen mkb-ondernemers in Nederland helpen, 80% van het bruto binnenlands product.
  4. We geloven in het doorbreken van patronen.

Why Gerald & Wilbert

“Wij geloven dat verbinden van mensen, kennis en ervaring in een kleine groep leidt tot groei (persoonlijk/organsiatie)”.

Hiermee maken we het verschil en bouwen we een organisatie om trots op te zijn!

Kernwaarden

Onze diepgewortelde overtuigingen en principes. Richtinggevend, ze kleuren onze why. We hebben ze scherp gedefinieerd en hanteren ze als toetssteen. Ze leiden ons, in combinatie met onze Why, de juiste kant op. En weerhouden ons van dilemma’s.

Onze definitie

–   De klant centraal.
–   Vertrouwen (gratis).
–   Praktisch helpen.
–   Leren & delen.
–   Verbinden ratio & emotie.

Gerald van Kollenburg                      

Opgegroeid in een mkb-gezin waar hij ervaarde dat fouten maken leerzaam is. En kennis en vaardigheden belangrijk zijn. Opleidingen: bedrijfseconomie, bedrijfskunde, geografie, makelaardij, Lean Six Sigma Black Belt en een Master Neuro Linguïstisch Programmeren.

In zijn loopbaan talloze opleidingen gevolgd en zelf gedoceerd over leiderschap, organiseren, strategie en financiën. Steeds als doel om praktische mkb-ondernemers te ondersteunen met kennis, ervaring en vaardigheden.

Sinds 1999 is Gerald actief binnen het mkb. Methoden ontwikkeld voor gezonde groei van bedrijven zoals het COF-systeem en het Z11made Groeimodel. Maar hij is er zich terdege van bewust dat het gaat om mensen en niet om modellen. Intrinsieke drijfveren en unieke mkb-ers, dat maakt Nederland anders!

Wilbert Moorman                                   

Twintig jaar ervaring in de vleesverwerkernde industrie (Vion). Hij heeft door heel Nederland in commerciële en leidinggevende functies invulling gegeven aan zijn levensmotto: life doesn’t get better by chance, it gets better by change!

Vanaf 2008 zelfstandig. Een droom, de tucht van de markt, angst, onzekerheid, actie, doorzettingsvermogen. Aspecten van ondernemen die hem prikkelde de opleiding Master in Business Administration te gaan volgen. De afronding van deze studie in 2015 is de inspiratiebron voor Z11made. Toegepaste wetenschap en (levens-) ervaring aanwenden om de koers van snel groeiende mkb-ondernemers aan te scherpen. Van ondernemers voor ondernemers.

Joop Sprenger             

Joop heeft lang in het bankwezen gewerkt en meer dan vijfentwintig jaar in leidinggevende functies. Altijd met een focus op ondernemers. Over zichzelf zegt hij: “Ik sta voor het, in contact met de klant, bouwen aan structuur en kwaliteit in een organisatie”.

Ik houd van klanten, dynamiek en turbulente omgevingen. Het hoofd koel houden, overzicht krijgen en houden en gerichte actie ondernemen op de oorzaken van de problemen. Met mij krijg je een praktische en concrete aanpak vanuit een strategische visie op je organisatie. Kwaliteit in je organisatie geeft je mensen ook de mogelijkheid echte klantbeleving te leveren. Dat lukt het beste als de medewerkers ook goed in hun vel zitten en het naar de zin hebben in je organisatie. “Blije klanten door blije medewerkers!”.

Zijn ervaring varieert van lijnmanagement, projectmanagement en verandermanagement tot commercieel relatiemanagement. Joop’s ambitie is het leveren van de beste kwaliteit in alles wat hij doet. In zijn visie geeft kwaliteit tevreden en blije klanten en een verbetering van de efficiency wat uiteindelijk leidt tot een hoge klanttevredenheid, hogere opbrengsten en lagere kosten. Hij werkt graag in en met teams omdat het zijn ervaring is dat teamwork de beste resultaten geeft. Een belangrijke reden om bij Z11made aan de slag te gaan.

Frans Perey

Met een bedrijfskundige en juridische achtergrond heeft Frans meer dan twintig jaar op verschillende leidinggevende posities gewerkt bij ING en Rabobank. Steeds is daarbij het ondersteunen van ondernemers met het realiseren van hun toekomstplannen de rode draad geweest. Intern stond de samenwerking met collega’s vanuit andere disciplines hoog in het vaandel. Immers: alleen ga je sneller, maar samen kom je verder.

Hierbij is zijn overtuiging gegroeid dat ondersteuning van ondernemers verder gaat dan alleen financiële dienstverlening. De vraagstukken waar ondernemers tegen aanlopen zijn immers divers. Juist dit zijn de uitdagingen waar Frans voor gaat en staat.

De aanpak van Frans kwalificeert zich als toegankelijk en open, waarbij de menselijke kant voorop staat. Zijn ervaring en inzicht garandeert een gedegen kijk op zaken. Ervaring die is opgedaan bij mkb-bedrijven in zeer uiteenlopende sectoren. Een gedegen opleiding zorgt voor de vereiste kennis die is getoetst aan de dagelijkse praktijk.

De start binnen Z11made bewijst opnieuw dat bloed kruipt waar het niet kan gaan. De familietraditie om zelf als ondernemer te werken, wordt hiermee voortgezet. Met zijn zakelijke netwerk in Limburg is Frans niet alleen in staat te helpen maar ook om te verbinden. De doelstelling is een tevreden klant; een ondernemer die zijn groeiambities en dromen realiseert.

Rob Mrofcynski

In de twaalf jaar als ZZP-er heeft Rob zich bezig gehouden met het verbeteren van de bedrijfsprocessen. Wat hem opviel was dat medewerkers en leidinggevenden de veranderingen meestal niet in eenzelfde tempo volgde. Als je Rob vraagt hoe hij dit ziet, is zijn antwoord heel simpel: “Als je jouw organisatie wilt laten groeien zullen jouw medewerkers EN jijzelf mee moeten groeien. Het zijn immers de mensen die de organisatie vormen”.
Dit is voor Rob de basis voor verbeteringen. Daarom heeft hij zich ontwikkeld tot specialist in het menselijke veranderproces. Soms confronterend maar altijd met respect begeleidt hij de betrokkenen naar een volgende fase in de groei van de organisatie.

Rob is in 2019 partner geworden van Z11made omdat hij ervaarde dat het werk als ZZP-er voor hem een belemmering werd om zelf door te groeien. Door het combineren van kennis en ervaring met vakgenoten binnen Z11made, groeit Rob zelf weer. Vanuit deze passie wil hij mkb-ers meenemen; met de voeten in de klei praktische oplossingen aandragen zodat mensen in beweging komen om de volgende stap te zetten, daar mag je Rob altijd voor vragen. Hij spreekt de taal van de werkvloer en heeft er een hekel aan zaken ingewikkelder te maken dan nodig is.

Frank Laenen

Selfmade ondernemer, geboren in een Brabants ondernemersgezin. Na de opleiding HBO-Verpleegkunde gekozen voor het familiebedrijf, een groothandel in dranken en een slijterij. Deze groothandel overgenomen en uitgebouwd met  een tweede slijterij en bar-discotheek. Na zestien jaar de bedrijven beëindigd als gevolg van de ziekte van zijn vrouw, chef kok was in regio Eindhoven.

Vervolgens is Frank gestart op recreatiecentrum De Schatberg waar hij in negen jaar als horecamanager, het partycentrum op de kaart heeft gezet. Dit centrum was een veelzijdige ontmoetingsplaats voor de vakantievierders maar ook de zakelijke markt in de regio. Dit resulteerde in een financieel gezond, selfsupporting onderdeel binnen de exploitatie van De Schatberg.

In 2014 Wakkere Horeca (Events) en Wakker Ondernemen (Consultancy) gestart met als werkgebied Nederland en België. Tot op regeringsniveau meegewerkt aan een nieuw horecaklimaat in België. In 2015 de exploitatie van Equestrian Centre de Peelbergen in Kronenberg opgezet als General Manager. In vier jaar tijd uitgegroeid tot een bekende, mondiale speler in de Hippische Topsport met een zeer onderscheidend en succesvol horecaconcept. Met als ultieme resultaat, twee keer de toekenning predicaat “Excellent Accommodation” vanuit de FEI, de Hippische Wereldbond.

Ondernemerschap, Hospitality en Hostmanship zijn de drie kernwaarden van Frank. Deze waarden in combinatie met een brede ervaring in de horeca en hippische branche, zet Frank in bij collega ondernemers. Met name Hospitality en Hostmanship zijn onmisbare marketingtools en creëren mooie resultaten, werkplezier en ambassadeurs in elke branche.

Frank Luijten

Frank LuijtenFrank is meer dan vijfentwintig jaar zelfstandig ondernemer. Hij is actief geweest in onroerend goed, de financiële dienstverlening en als interimmanager in de hospitality- en leisurebranche.

Veel ondernemers denken dat ze alles alleen moeten doen. Frank heeft ervaren dat je als ondernemer juist gebaat bent bij iemand die de lastige vragen stelt en je af en toe een flinke schop onder je kont geeft. De energie die daarbij vrijkomt, brengt iets op gang en daar ga jij en jouw bedrijf -weer- van groeien.

Zijn specialisatie is het oplossen van complexe managementvraagstukken zowel financieel als organisatorisch. Door zijn empathisch vermogen is hij in staat om bij mensen binnen te komen waardoor ik sturing kan geven. Om vervolgens samen keuzes te maken en tot het gewenste resultaat te komen.

Pieter van Oosterhout

Pieter van OosterhoutPieter is gestart bij Z11made omdat hij daar, als zelfstandig ondernemer, invulling kan geven aan zijn drive om ondernemers te helpen de prestatie voor hun klanten te verbeteren en groei te realiseren. En ook omdat de gerichtheid van de partners van Z11made op samenwerking, persoonlijke groei en continue ontwikkeling. Dit past goed bij hoe Pieter in het leven staat.

Na zijn studie Bedrijfskunde aan de TU Eindhoven heeft Pieter lange tijd gewerkt bij de Rabobank en Interpolis. Altijd in leidinggevende en veranderkundige rollen, zoals het aansturen van administratieve en klantcontact omgevingen, ‘in control’ trajecten, implementatie van nieuwe diensten, transitiemanagement en LEAN-implementaties.

Een paar jaar geleden heeft hij samen met zijn vrouw een detailhandel overgenomen en heeft daarmee als zelfstandig ondernemer de veelzijdigheid van het ondernemerschap leren kennen. Door de jaren heen heeft hij diverse opleidingen gedaan op het gebied van strategie (INSEAD, Parijs), verandermanagement (IMD, Lausanne), projectmanagement, leiderschap, financieel management, advisering en LEAN.

Pieter pakt ondernemersvraagstukken vanuit zijn bedrijfskundige achtergrond integraal aan. Analyse, planvorming en vooral ook implementatie om daadwerkelijk resultaat te bereiken. Samen met de mensen in de organisatie zodat de organisatie zich ontwikkelt, de resultaten gedragen worden en blijvend zijn. Zijn startpunt daarbij is het te bereiken resultaat voor de klanten van de ondernemer.

Hij gaat doelgericht en gestructureerd te werk, is analytisch en gericht op kwaliteit, werkt graag samen, voelt aan wat de organisatie en mensen beweegt en zet door om het resultaat te bereiken. Hij is betrouwbaar, communiceert open en verkrijgt gemakkelijk vertrouwen en draagkracht.

Dirk Muller

Dirk Muller Na zijn opleiding Technische Bedrijfskunde is hij werkzaam geweest in commerciële functies bij zowel mkb als corporate bedrijven (o.a. Philips). In 2002 zette Dirk de stap om zijn droom te verwezenlijken en startte zijn eigen bedrijf. Het vele sparren met andere ondernemers heeft hem altijd geholpen, je kan het als ondernemer niet alleen en dan is het prettig om ‘dezelfde taal’ te spreken.

Dirk heeft altijd een drive gehad om andere ondernemers te helpen en zijn kennis en ervaring te delen. Dit was voor Dirk de aanleiding om bij Z11made in te stappen en samen met een zeer ervaren en divers team, andere ondernemers te gaan helpen met de groei van hun bedrijf.

Dirk is actief geweest in diverse branches zowel B2B als B2C (verpakkingen, elektro, telecom, retail, recycling), heeft een sterk analytische aanpak en empathisch vermogen. Overzicht leidt tot inzicht. Dirk is sterk in commercie, innovatie en het optimaliseren van processen vanuit perspectief van de klant op basis van een pragmatische aanpak.

Jan Veenbrink

Jan is sinds 1990 actief in de sales. Gestart in loondienst in de landbouwsector en sinds 2003 een eigen bedrijf dat hij vanaf nul heeft opgebouwd tot ca. 800 klanten die maandelijks koffie bestelden en bij wie hij de service van de koffieautomaten mocht verzorgen.

In dit bedrijf is Jan persoonlijk een paar keer tegen een groeigrens aangelopen. En heeft hij ervaren dat een ‘praktische groeistrateeg’ waardevolle inzichten en adviezen oplevert door een frisse en onafhankelijke kijk van buitenaf. In 2018 heeft Jan zijn bedrijf verkocht. Vanaf dat moment stelt Jan zijn kennis en ervaring beschikbaar aan andere ondernemers.

Hij heeft voor Z11made gekozen omdat hij graag onderdeel wil zijn van een professionele organisatie met vakgenoten. Er is uiteenlopende kennis en ervaring binnen handbereik waardoor Jan zijn opdrachtgevers nog beter kan helpen.

Kernwaarden: flexibel, samenwerken, stressbestendig, empathisch, commercieel, (actief) luisteren, verantwoordelijk, consequent en creatief. Vanuit deze waarden wil Jan collega ondernemers praktisch helpen. En daarmee de klantbelofte van Z11made “Actie in je zaak/Rust in je hoofd” persoonlijk laten ervaren.